Pages

szombat, június 20

Szabad akarat


Varadon voltam egyszer egy ifi oran. Ahogy beleptem azt kerdi tolem Kiss Aniko-o vezette az ifi orat, hogy mondjak egy mondatot azzal a szoval, hogy: "szabad" ... Nem is volt sok idom gondolkodnom, de eszembe jutott az a kis poenos mondat: Nekem minden szabad, szabad orszagban elek, szabad ember vagyok es azt teszem ami szabad!
:D
Kiderult, en voltam az egyetlen a fiatalok kozul, aki pozitivkent hasznaltam ezt a szot :) Masok igy fogalmaztak :Nekem nem szabad... :)

Mostanaban nagyon foglalkoztat ez...hogy akkor minden helyzetben en dontok vagy neha Isten dont es en csak vegrehajtom??

Peldaul, a Mozes konyveben, ugy irja, hogy Isten kemenyitette meg a farao szivet...akkor megsincs szabad akarat? Tudom, hogy azert kellett ennek megtorteien, hogy veghezvigye az Ur a csodakat...akkor lehet nincs is makacs ember?:D
Nem neztem meg a tobbi fordittasokban, hogy hogy fogalmaz, de a magyar Bibliaban igy all: de az Ur megkemenyitette a farao szivet. Es volt amikor a farao mar ugy dontott volna, hogy akkor elengedi a nepet, "de az Ur megkemenyitette a farao szivet" ...
...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése